|
Scenariusz lekcji z rysunku technicznego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4658 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz lekcji z rysunku technicznego w klasie I Technikum Przemysłu Drzewnego na podbudowie gimnazjum
Temat: Obroty i kłady
Lekcja, na której uczniowie wykonują proste ćwiczenia rysunkowe z zakresu obrotów i kładów figur płaskich. Opracował: mgr inż. Leon Dymarek, nauczyciel Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych w Dobrodzieniu.
Dział programowy: Geometria wykreślna Nr programu: 2130/T-5,T-3 SP MEN/16.0797. Czas pracy: 45 min.
Uwagi o realizacji tematu:Uświadamianie, że umiejętne posługiwanie się programami komputerowymi jest pomocne w obliczeniach konstrukcyjnych części maszyn.
Cel ogólny: Uświadomianie, że poprzez rozwijanie wyobrażni przestrzennej potrafimy lepiej zrozumieć zagadnienia związane z rysunkiem technicznym i naukami ścisłymi.
Cele operacyjne:
Uczeń umie wykonać obrót odcinka.
Uczeń umie znależć naturalną wielkość odcinka, jak i naturalne wielkości na nim zaznaczone.
Uczeń umie wykonać kłady figur płaskich na rzutnię poziomą i pionową.
Uczeń umie znależć naturalną wielkość figur płaskich na rzutni poziomej i pionowej.
Cele wychowawcze:
kształcenie umiejętności wykonywania prostych ćwiczeń rysunkowych i wyciągania z nich wniosków
kształcenie umiejętności w posługiwaniu się prostymi przyborami kreślarskimi
Kształcenie poczucia estetyki poprzez ćwiczenia rysunkowe
Metody pracy:
wyklad
ćwiczenia wykonywane przez uczniów
Formy pracy:
indywidualna
Środki dydaktyczne:
podręcznik i zeszyt
przybory kreślarskie
środki audiowizualne (kamera + telewizor)
Przebieg lekcji:
- Czynności organizacyjne (4 min.)
Uczniowie siadają przy stolikach, wyjmują przyniesione przez siebie wykonane środki dydaktyczne, przybory kreślarskie, zeszyty i książki. Sprawdzana jest lista obecości.
- Faza wprowadzająca (3 min.)
Omówienie tematu i celów lekcji, nawiązanie do porzedniego tematu – przypomnienie wiadomości o śladach prostej i płaszczyzn.
- Faza realizacji (30 min.)
- Nauczyciel omawia metodę obrotu i kładu, umożliwiające sprowadzenie odcinka i figury płaskiej – dowolnego trójkąta, do położenia równoległego do jednej z rzutni, celem znalezienia ich rzeczywistych wielkości i kształtów. Podczas omawiania nuczyciel korzysta z przestrzennego i płaskiego modelu układu trzech rzutni, jak i środków audiowizualnych.
- Uczniowie wykonują ćwiczenia w zeszycie przy pomocy przyborów kreślarskich, korzystając przy tym ze swoich modeli - rzutni.
- W trakcie ćwiczeń nauczyciel podchodzi do każdego ucznia zwracając uwagę na poprawność wykonywanych ćwiczeń, korygując tym samym zauważone błędy.
- Podsumowanie lekcji (8min.)
W pierwszej części nauczyciel wraca jeszcze raz do tematu i celów lekcji, zwracając uwagę na to, czy temat jak i postawione cele zostały zrealizowane. Swoje spostrzeżenia opiera na ćwiczeniach wykonanych przez uczniów w zeszytach i ocenach które otrzymali pod koniec ćwiczeń.
W drugiej części zostaje zadane zadanie domowe: Dana jest prosta a {A’B’} i {A”B”}. Wyznaczyć rzuty punktu C leżącego na tej prostej, oddalonego od punktu A o 45 mm.
Leon Dymarek nauczyciel ZSP w Dobrodzieniu
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|